lauantai 28. helmikuuta 2015

25 asiaa minusta


Askelmat jäällä
 


1. Olen 45-vuotias ja asun samassa talossa kuin 15-vuotiaana. Nuoruudenkotini jäi isän kuoleman jälkeen meidän perheellemme.

2. Olen myös samassa työpaikassa kuin 15-vuotiaana (apua!). Eri hommissa tosin :-) silloin oli kesätöissä lähettinä. Tässä välissä olen kyllä ollut muualla töissä yli 20 vuotta.

3. Tykkään enemmän suolaisista kuin makeista herkuista.

4. En välitä kynsilakoista juurikaan, läpikuultavia käytän joskus, useimmiten kuitenkin olen ihan ilman.

5. Olen käyttänyt piilolinssejä lähes päivittäin 15-vuotiaasta asti (ei hitsi, miksi tuo ikä nyt kummittelee?), eikä mitään ongelmaa ole vieläkään. Silmälääkärikin vahvisti asian ihan vastikään.

6. Harrastin lukioikäisenä taekwondoa ja minulla on siitä vihreä vyö.

7. En ole koskaan syönyt silliä, enkä syö.

8. Olen vähän introvertti. Tai joskus aika paljonkin. Nykyään kuitenkin vähemmän kuin ennen.

9. Minulle on tärkeää, että ikkunasta näkyy kaunis maisema. En haluaisi asua niin, että tuijotan vastapäistä kerrostaloa.


Kuvattu olohuoneen ikkunasta 15.2.2015

10. En voi nukkua ilman korvatulppia enää ollenkaan, niihin on tullut riippuvuus. En vaikka olisi hiirenhiljaista.

11. Yleensä jaksan keskittyä leffojen katseluun vai elokuvateatterissa. Viime viikonloppuna katsoin kaksi pitkää leffaa kotona ja molemmat kokonaan. To-del-la harvinaista.

12. Pesen hiukseni joka aamu. Muuten päivä ei lähde käyntiin. Pojallani on sama juttu.

13. Kuuntelen tosi harvoin musiikkia. Autossa sitä mitä radiosta tulee, joskus harvoin keittiössäkin on radio päällä. Kotimainen musiikki on kuitenkin suosikki.

14. Koulussa pidin eniten kielistä ja matematiikasta. Inhosin reaaliaineita, kuten historiaa ja uskontoa. Vieläkään en välitä erityisesti historiallisista romaaneista. Poikkeuksiakin on, viime kesän Urajärven kartanovierailun jälkeen luin kirjoja kiehtovasta kartanon historiasta.

15. Haluaisin punaisen mummonmökin kesäpaikakseni. Viljelisin pihalla yrttejä ja muuta syötävää.

16. Haaveilen matkoista. Listan kärkipäässä Lontoo ja Nevada. Nevada siksi, etten ole koskaan palannut sinne vaihto-oppilasvuoteni jälkeen. Jos nyt joku sattui tuota haaveilukohteen valintaa ihmettelemään.

17.  En ole kovin järjestelmällinen. Näkisittepä vaatekaappini versus mieheni vaatekaapin. Omaani joudun järjestelemään vähän väliä, että pysyy edes jotenkin vaatteet pinoissa. Mies järjesteli kun muutettiin 1,5 v sitten ja edelleen ne pinot on kuin viivottimella vedetyt.

18. Voisin olla kotona aina pyjamanhousuissa. Nytkin olen, valkoharmaaruudullisissa flanellisissa.

19. Kevään ensimmäiset auringonsäteet ovat muuten ihania, mutta migreenikkona minulle liian kirkkaita. Pakko kääntää kaihtimia kiinni. Olen muutenkin enemmän syksyihmisiä. Keväässä parasta on luonnon herääminen.

20. Lempipaikkani koko maailmassa on erään Turun saariston saaren avomeren puoleiset kalliot käkkyrämäntyineen ja meren loiskeineen. Aurinkoisella hellesäällä :-)

21. Haluaisin osata laulaa, mutta en osaa. En kyllä koskaan laulakaan. Kouluaikojen laulukokeet veivät siitä ilon. Olen harkinnut sellaista laulutaidottomien ryhmää.

22. Olen kiinnostunut ruokavaliosta/ravinnosta ja sen vaikutuksesta terveyteen. Kaikenlaisia kokeiluja olen tehnyt, viimeisimpänä gluteeniton 6 viikon jakso vuodenvaihteen aikoihin ensisijaisesti testatakseni onko sillä vaikutusta migreeneihini. Ei suuremmin ollut, valitettavasti. Enkä yhtään laihtunutkaan, edes vahingossa.

23. Arvostan suvaitsevaisuutta.

24. Olen sekä koira- että kissaihminen. Kissa olisi kiva, mutta poika on kovasti allerginen. Ja koirahan jo talossa onkin.

25. Minua on aina luultu ikäistäni vanhemmaksi. Kun olin 23, joku kysyi oletko jo kolmekymmentä täyttänyt, heh, silloin ei paljoa naurattanut! Tavoitteenani voisikin olla kääntää tilanne päälaelleen tuonne eläkeikään mennessä :-)

Piti tehdä 30 asiaa, mutta jäi 25:een. Alkuperäinen haaste olisi ollut 100. Huh. Eiköhän nämä riitä, kiitos jos jaksoitte lukea loppuun asti vaikka kuvia ei ollut montaa. Tässä vielä pari:


Korianteri meets basilika

Naururyppyjä(kin) riittää!

9 kommenttia:

  1. Näitä on kiva lukea - tulee aina toinen vähän tutummaksi;)
    Itselläni auttoi migreeneihin se, että hankin näyttöpäätelasit, kunnon aurinkolasit ja hylkäsin kaikki keinomakeutusaineet sekä natriumglutamaanin - ja lisähormoonit. Nykyisin ei migreeni vaivaa enää juuri ollenkaan - ja päänsärky onkin yleensä enää hartiaperäistä.
    Tsemppiä migreenin kanssa taisteluun ja kivaa viikonloppua!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Aurinkolasit on tosiaan ihan must, varsinkin kevätauringossa. Näyttöpäätelaseja en vielä saanut, mutta uudet "antistress"-brillit viime viikolla. Ei ihan monitehot mutta lukualue pienemmillä vahvuuksilla. Ehkäpä niistä on apua, kunhan ensin tottuu.

      Kiitos näistä vinkeistä, kaikkea olen valmis kokeilemaan. Migreeni on vaan kiusannut pikkulapsesta saakka, onneksi nykyään suht lievänä, ehkä estolääkityksestä johtuen. Kyllä itsekin olen tunnistanut muutamia altistavia juttuja, yksi ainakin verensokerin heittelyt.

      Ihanaa alkavaa viikkoa!

      Poista
  2. Höpsis, olet naisellinen ja vihreä vyö, tähän ei ollakaan vielä päästy.
    Kynsijutut samaa meissä, introverttius kyllä vaan. Minäkin haluaisin palavasti osata laulaa, mutta ei suju ei. Merimaiset kyllä vaan, aah. Punainen mummon mökki ollut aina haaveissa. Ja kaikkea muuta kuin järjestelmällinen.

    Ihana postaus Maarit, voi pikkuserkku meissä on kyllä paljon samaa. Paitsi tuo ruokavaliohomma. ;) Täällä suklaata huuleen ja menoks.

    Aurinkoista sunnuntaita. <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Heh, ei se suklaa ole täälläkään ihan pannassa, välillä tulee herkuteltua, mutta välillä pitkiä aikoja niin ettei tee edes mielikään. Hauskaa kuulla, että on paljon samaa, tiesinhän sen toki, mutta uuttakin paljastuu koko ajan :-) Mukavaa tulevaa viikkoa, Tiia-pikkuserkku <3

      Poista
  3. Hei! Oli mielenkiintoista tutustua sinuun! Kiva kun liityit lukijakseni, minäkin päätin liittyä uuden blogisi lukijaksi, sen verran mielenkiintoisia aiheita sinulla! Yksi pieni vinkki/pyyntö...voisitko laittaa kuvasi suuremmiksi -näyttäisivät kivemmilta? (eli postausta tehdessä tuot kuvan, klikkaat sen aktiiviseksi -muuttuu sinertäväksi -ja valkkaat alareunasta esim koon "erittäin suuri") Mukavaa viikonloppua!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hei Matkatar! Kiva, että liityit lukijaksi. Ja kiitos myös tuosta kuvavinkistä. Olen kyllä huomannut asian, mutta "erittäin suuri" kuvakoko tulee näillä asetuksilla jostain syystä tuon oikean laidan tekstin päälle. Minun pitää muuttaa koko blogin palstojen leveyttä ja siten myös banneria. Mutta yritän opetella säätämään sen paremman näköiseksi, pahoittelen että se on jäänyt. Mutta tervetuloa oikein lämpimästi ja mukavaa viikonloppua myös sinulle!

      Poista
    2. Hei, sain kuvakoon muutettua nyt suuremmaksi Pink Bubble- blogin vinkeillä :-)

      Poista
  4. Minäkään en ole koskaan syönyt silliä, enkä syö! Ei sais olla maistamatta nirso, mutta tässä menee minun rajani.

    VastaaPoista